måndag 29 december 2014

Flyttdagbok

Jag såg en del av en dokumentär om Astrid Lindgren igårkväll. Där sa hon att det var hennes livsnerv att skriva. Jag vet inte riktigt om hon uttryckte det exakt så, men jag tolkade det som om hon tyckte att alla tankar och funderingar blev en himla härva i huvudet om hon inte fick möjlighet att skriva ner dem.
Jag tolkade det kanske så för att det är så jag alltid har känt i mitt liv och det är därför jag alltid har skrivit och skrivit och skrivit.
Den här perioden då bloggen har legat nere p.g.a. tidsbrist så kan jag inte direkt säga att jag har saknat den. Det har hänt några gånger att jag börjat skriva några rader, men sedan bara raderat det.
Dels därför att jag inte kunnat producera något på grund av hjärnans tillstånd och dels därför att det inte har funnits tid.
Nu har jag börjat fundera på att skriva en flyttdagbok. Just för att det kan vara lite skojigt att dokumentera allt grejs som pågår och dels för att den kan hjälpa mig att komma ihåg de saker som jag behöver komma ihåg.
Gudarna ska veta att jag under den här terminen knappt har klarat att hålla de saker jag haft att göra i huvudet (eller rättare sagt: jag har inte det. Jag har åkt på otaliga straffakturor p.g.a. missade läkar- eller sjukskötersketider etc) och hur ska det då gå nu när det är så intensivt?

Nåja. Det första jag kan notera är att jag 
1. Har sagt upp vårt internetabonnemang, det ska sluta funka den 31/3-15.
2. Har sagt upp vårt tv-abonnemang hos Canal digital, inga problem.
3. Har sagt upp vårt tv-abonnemang hos Viasat, men de vill ha en kopia på uppsägningsbekräftelsen från MKB vilken jag borde ha postat idag, men av olika anledningar gick inte det. De har dock sagt att de noterat min uppsägning och att det ska komma in ett papper senare. Jag skickar imorrn.
4. Har sagt upp lägenhet, cykelförråd och garage. Alla dessa sakers kontrakt upphör den 1/4 kl 12.00.
5. Har varit i kontakt med styrelseordföranden för Bara Fiber och hört mig för om hur vi ska göra för att koppla in det i huset. Det innebär att nuvarande ägare måste släppa in installatörer någon gång under mars då det sker kvartalsvis bara (1/4).
6. Har varit i kontakt med nuvarande ägarna om att vi tar över deras larm men att vi därför behöver besöka dem någon gång i januari för att skriva på papper, samt för att kolla på möbler de ev. vill lämna kvar. För dem var det även ok med den där installationen. De kommer dock inte att flytta tidigare än sagt, 31/3- 15 står fast, tyvärr.
7. Har varit i kontakt med, och vi har besökt den förskola som Knut ska gå på framöver. Kommunen hade ingen plats i Bara (?!) så det fick bli en privat förskola, som iofs verkar finfin. Inskolning där kör vi veckan efter påsklovet.

Några saker som just nu brinner i knutarna är att vår bankman vill ha kontrakt och prospekt skickat till sig. Det hoppas jag att J har gjort idag, men jag vet inte. Detta är för att lånelöftet går ut i övermorgon...

Inga kommentarer: