lördag 6 november 2010

Skaffa inte Boxer

Det kanske inte bara är Telia, eller Comhem... det kanske även är Boxer som är körda i huvudet. Vad är det med de här företagen som levererar tv, internet och telefon? Tror de att de är världens herrar och att de kan bete sig hur fan de vill? SÅ fantastisk är inte tekniken att det inte kan poppa upp bättre, snabbare och mer serviceinriktade konkurrenter hur mycket som helst.

Det har ju ringt försäljare som galningar till min mobil och min fasta telefon. I måndags ringde det sju gånger, trots att jag skickat mail om att de skulle sluta (enligt konstens alla regler angivet på deras hemsida). Så fick jag reda på vem som ringt. Det var något försäkringsbolag och... wait for it... Comhem! Mitt gamla hatobjekt. De minst flexibla och näst minst serviceinriktade ute i telekombranschen.
Glad över att de lovade att sluta struntade jag i VARFÖR I HEL**** de hade ringt. Men så slutar ändå inte telefonen hemma att ringa. 08-nummer, om och om och om igen. Till slut svarade jag. DÖM om min förvåning, återigen, när jag fick höra att det var Telia som ville sälja något till mig.
Vettig som jag ändå ibland är insåg jag ju att det inte var den trevliga tjejen som ringde som stått för alla samtal genom veckorna och det är heller inte hon som om och om och om igen betett sig illa mot mig, så jag tog inte ut min ilska på henne. Jag sa bara vänligt, men bestämt, att jag hade sagt upp alla mina abbonemang hos dem och att jag inte hade några avsikter att återuppta den kontakten.
Hon ursäktade sig, tackade för sig och la på.

Inga mer samtal efter det.

Har de inget särskilt system för sånt här grejs som att säga upp och försälja och sånt? Både Comhem och Telia: har jag förbundit mig att bli trakasserad av er resten av mitt liv på grund av mitt digra misstag att teckna mig hos er en gång i tiden?

I så fall vill jag avsäga mig allt det, och gärna få ut vad de har "noterat" ang. mig. Vore intressant.

3 kommentarer:

Chaldea sa...

Brukar vara så att om du väl varit kund - oavsett om det gäller en kufisk tidning du tog några nummer av för att du var nyfiken - eller telefonabonnemang, så kommer det spöka för dig länge framöver.

Väldigt irriterande.

Telia Kundservice sa...

Hej!
Jag heter Erika och arbetar på Telia Kundservice.

För att spärra mot marknadsföring hos företag där du inte är kund kan du kontakta föreningen NIX-telefon på http:/¬/¬www.¬nix.¬nu eller per telefon 020-277000. Om du även önskar att dina personuppgifter inte ska bli behandlade för ändamål som rör direkt marknadsföring av våra produkter och tjänster kan anmälan göras skriftligen till:
TeliaSonera Sverige AB
Kundtjänst, Administration Privat
405 35 Göteborg.
Anmälan ska innehålla uppgift om namn, personnummer och eventuellt telefonnummer.
Ha en fortsatt bra dag!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Med vänliga hälsningar
Erika Börjesson

Com Hem AB sa...

Hej,

För att spärra mot marknadsföring hos företag där man inte är kund rekommenderar vi NIX: http://www.nix.nu/.

Är man kund hos oss och inte vill ta del av utskick innehållandes erbjudanden eller inte vill bli uppringd av våra säljare så kan man avregistrera sig från sådan information. Det gör man enklast genom att använda formuläret "Kontakta oss" på www.comhem.se.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice