fredag 9 april 2010

Logg, fortsättning

Fortsättning:
Jag ringde upp igen och hamnade i en halvtimmeslång kö. Jag förklarade mitt ärende för killen som jag pratade med. Han behövde konsultera sin kollega och kopplade bort mig på väntning bara. Sen, efter en stunds väntan, kom han tillbaka och sa att han skulle bli tvungen att ringa upp mig, för han visste inte hur han skulle lösa detta.
Så jag packade ihop och gick från jobbet. På vägen från jobbet ringde denna person och sa att det han kunde göra var att rekommendera mig att ringa till felanmälan och felanmäla detta.
Jag bröt ihop litegrann och bad att han i alla fall kunde koppla mig. Men det kunde han inte när han hade ringt upp, så han tyckte att jag skulle ringa upp... igen.
Jag frågade var exakt jag hade kommit nu, "kundtjänst" svarade han.
"Va?" frågade jag, "men jag bad ju om telefoni, support".
"Ja, det var konstigt" sa han.
"Ja, det kan man säga" sa jag.
Så jag ringde upp. Igen.
Stod i telefonkö ett tag och kom fram till felanmälan. Jag pratade med den som verkade ha allra bäst koll av alla som jag pratat med. Han höll med om att det verkade dödfött att skicka nya modem till mig hela tiden. Att jag hade nummer sju på väg verkade ganska fånigt tyckte han. Jag höll med.
Han felanmälde vad jag sa om att någon ringde från mitt nummer och passade samtidigt på att fråga sin kollega som han hade bredvid sig om den där gruppen som var tillsatt. Han bad sin kollega att kolla vilket nummer de hade ringt för att få tag på mig under de här veckorna.
Kollegan gick in för att kolla och meddelade sedan att de hade ringt ett dussintal gånger till... hemnumret.

Jag bad dem försöka kontakta mig på mobilen istället.
Det tyckte personen som jag pratade med var en bra idé.
Ridå.

1 kommentar:

Chaldea sa...

Hm. Vad är det me support egentligen??? Är de tröga hela bunten eller ingår det i deras arbetsbeskrivning?
Ujuj. Håller tummarna att det löser sig. Och fort!