måndag 10 februari 2014

Åkt hem nu

Hemresan blev livad.
Inför besöket hade vi alla blivit åtsagda att ha läst en otroligt tråkig och inaktuell bok som underlag. Kl 22.30 kvällen innan satte jag igång att läsa nämnda bok. Jag bläddrade mig strategiskt fram till valda sidor av sammanfattningar, ögnade igenom och plockade fram några ord som jag tänkte var bärande för texten.
Boken handlade om textanalys och det fanns bl.a. ett avsnitt om bärande beståndsdelar... onekligen kunde jag det ganska bra för jag prickade det mesta som sedan blev aktuellt under fredagen genom min 40-minutersläsning av x antal hundra sidor.
Nå.
Det var i alla fall en tråkig bok av det jag kunde avgöra, dessutom var den inaktuell då den pratade om kursen Svenska B som inte längre finns och betygen G-VG-MVG som inte heller längre finns.
Men i alla fall: när jag åkte hem blev min extremt tight packade packning granskad. Jag fick packa upp skiten och visa upp mina smutsiga trosor och lite annat smått och gott. Jag undrade vad orsaken var, och det visade sig vara en diffus, kompakt massa som var lite svår att definiera.
Det visade sig vara bokjäveln som tydligen såg ut som satans tarv eller något åt det hållet.

Tänk att de har sådana avancerade scanners på Bromma flygplats?
Kanske borde all litteratur genomgå en sådan scanning, för säkerhets skull?

Inga kommentarer: