måndag 29 oktober 2012

Stick-aj

Knut vaccinerades idag. Vaccin nummer två. Om fyra veckor ska han tillbaka och då ska de ta blodprov. Han får emla innan, men det är ändå eländigt. Jag vill inte att de ska sticka hål på min lilla korv. Men fördelarna var fler än nackdelarna så så är det. Att få själva vaccinet var inge kul. Vänster ben gick skitbra, liksom det orala, men höger ben gjorde jättejätteont och han blev så ledsen så ledsen. Jag ammade och ammade och ammade och gav ersättning och sen var han glad och trött. Han somnade som en stock när J la ner honom. Lilla korven.
Jag själv är i ganska dåligt skick just nu... Den här sjukdomen och amningen samverkar till ett synnerligen dåligt resultat. Den här veckan får jag vara mycket flytandestrikt. Det är jobbigt eftersom amningen gör mig hungrig... Men men.
Vi hade inspektörer i lägenheten från MKB i förmiddags. De mätte hit och dit med laser och kollade golv och övrig standard noga. De ska justera hyrorna här. Jag hoppas att de kommer fram till att vi har för hög. Det vore nice. Ej genomgående, ingen balkong, fjärde våningen med en hiss som pajar minst en gång varannan månad, väldigt stökigt utanför och grannar vars rökning även förpestar vår lägenhet. Jag tycker nog att man kan skala av några procent. Joråsåatte.
Nej nu måste jag sova. Jag ska se vad för spännande smärtor som väntar på mig imorgon...

Location:Falkenbergsgatan,Malmö,Sverige

Inga kommentarer: