lördag 27 oktober 2012

Morgonstund och mund och ni vet

Den här nya grejen som Knut har börjat med, att äta 5-6 och sedan sova lite till... lovin it! Morgonen är ju min bästa tid för att få gjort grejer (förutom sent på kvällen då jag gör saker i en rasande fart för då blir det bonusgjort: alltså man räknar inte med att något ska bli gjort på kvällen så gör man det då är det som om en fe har varit inne och gjort det som skulle göras).
Så. Nu är klockan halv nio och när Knut hade ätit färdigt halv åtta gick jag upp. Jag har hunnit med att duscha länge, fixa hela morgonrutinen med ansiktstvätt, tandborstning och smink, RAKAT BENEN och dessutom bus:at dem. Och delar av resten av kroppen. Jag gick lite bananas på händerna... vi får se. Min bus är en spray som inte syns förrän efter några timmar. Vi får se om jag får flamhand eller om det blir bra. Varför skulle det bli bra? Jag gör sällan grejer bra när jag improviserar.

Klockan 11 ska jag träffa en kompis på stan, utan barn. Varken hon eller jag ska ha barn med. Hon därför att hon inte har något och jag därför att jag förhandlat mig till lite egentid. Det låter som om det vore svårt att förhandla sig till det. Det är det inte. J gör allt han bara kan för att jag ska få ha egentid. Han har fått tjata på mig så att jag ska ta mig det. Från början har jag inte förstått det, men i veckan här har jag börjat förstått tjusningen med att ta en timmes semipowerwalk på eftermiddagen med dunka dunka i öronen och jävlar så nice det är. Man blir knäpp I tell you, av att sitta hemma med en fussy phaseig Knut som bara gnisslar hela tiden och då och då skriker som en vettvilling, timme ut och timme in.
Knut ÄR ju världens finaste och bästa, inget snack om det, men han kräver energi som jag knappt har.

Nu har jag den dock, så jag undrar när han ska vakna nångång?
Nu började Selma, som aldrig kräks, hulka. Men det gick över. Märkligt det där. Clovis kräks med jämna mellanrum men Selma gör det aldrig. Får hon inte i sig hår eller vad är det?

Nu tittade jag ut och såg att det var frost på taken. Det var som fan. Frost. Ja, men det är ju ändå bara ett stenkast till november. Turligt att J bytte till vinterdäck. Dåligt att de som bytte ville blåsa honom. Vi har tre däck av ett slag och ett av ett annat. Däcknissen, eller en av dem, hävdade att det där minsann inte bara var ett reservdäck utan ett sommardäck och att det var olagligt att köra på. Han kunde sätta på ett annat om J ville för en slant. "Javisst" sa J först, men sen började han att lura på det hela. När nissen kom tillbaka med däck och beredskap sa J att han trodde att han hade rätt däck hemma och att han skulle hämta det och åkte.
Så när han kom hem googlade han på däcket och det visade sig ju att det var ett finfint vinterdäck och ingenting annat...
Roligt. Lurigt. Humor ja.

Inga kommentarer: