söndag 14 oktober 2012

Det här med iPad.

Jag hade en sån. Här i kommunen fick vi pim-datorer när vi hade gjort färdigt några uppgifter som skulle göras. Vi examinerades och fick sedan en dator att använda i tjänsten. Problemet var att vi på vårt jobb redan hade en dator var att använda i tjänsten, så vi fick istället iPaddar att ha.
Jag hade ingen som helst nytta av min. Den samlade damm. Den var rolig från början och jag tog med den till föräldrarna över jul. Men när det inte fanns något luftburet nät hade jag ingen som helst nytta av den ty jag hade ingen lust att skaffa ytterligare ett abonnemang för den rackarn. Det var faktiskt innan tvillingkorten. Så nya är dessa.
I alla fall.
När jag gick på mammaledighet lämnade jag in min pad. Dumt egentligen, jag hade ju gjort mig förtjänt av den i Malmö stad. Jag tvivlar på att jag hade lämnat in den om det inte var för att skolan skulle upphöra... jag tänker inte så långt jag.
Anledningen till att jag tänker på det nu är för att det vore så grymt att ha en sån nu. Jag spenderar hysteriskt många timmar med att sitta i soffan och amma och då brukar jag surfa med telefonen. Så som är omskrivet i ett tidigare inlägg har jag inte så många ställen att surfa till och ofta är det för pilligt med lillfånen. Så kommer jag på mig själv med att sitta och titta lystet efter den bok jag just nu håller på och läser. Den som jag aldrig kommer någonvart i eftersom Knut alltid vaknar så fort jag öppnar den.
Lösningen hade ju såklart varit en e-bok (något som jag fram till nu inte heller riktigt förstått meningen med) och en pad.
Med en iPad och ett abonnemang på e-böcker skulle jag verkligen kunna få tiden att gå utan att behöva kolla på alla säsongerna av Project Runway för sjunde gången, eller om det är nionde.
Jag börjar kunna plaggen nu i alla fall.
Men så är det för sent. Jag har lämnat in min "pimdator", den som it-avdelningen menar att jag ska använda när jag ska söka om min tjänst (vilket jag måste).
Jag skulle kunna kräva tillbaka den, om jag levde i ett parallellt universum där jag inte är persona non grata på arbetsplatsen.
Eller nu tog jag i.
Typ.

Så jag kanske får återbesöka det här med att ha en pad.

Inga kommentarer: