söndag 14 oktober 2012

Hear ye hear ye

Idag har vi städat. Jag började städningen redan igår. Nuförtiden kan man inte vara så fåfäng att man tror att man kan gå från a till ö utan ett dygns uppehåll emellan för att göra diverse andra saker. Men eftersom vi har bestämt oss för att flytta Knuts säng till hans egna rum bestämde vi att vi också skulle dammsuga. Det hade också litegrann att göra med att min himla ansträngningsastma, som inte gjort något väsen av sig på över tio år förutom under graviditeten när jag var förkyld, börjat visa sitt fula rosslande tryne om nätterna.
Jag förstår, efter att ha varit den som dammsög sovrummet, varför. Herreminje. Vi hade kunnat stoppa ett dubbeltäcke med allt damm som bodde i det där rummet. Nu gjorde vi inte det utan istället en påse som bodde i dammsugaren, och väl var väl det för nu slipper vi alla kvalster och malar och skit som bor i dammet.
Dessutom har jag moppat diverse golvytor, något som inte har hänt sen Hedenhös här hemma. Vi har det således, i detta nu, rent. Hyfsat i alla fall.
Ute är det också rent, det ser så ut i alla fall eftersom det har regnat oavbrutet i 40 timmar.
Vidare har Knut planerat att gå på en kunglig tilldragelse under dagtid.





Location:Falkenbergsgatan,Malmö,Sverige

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! :-)

Johanna B sa...

Håller med Jenny! :)

Hujja för damm..