lördag 13 oktober 2012

På förhand

Eftersom min tid med leasure-surfning har krympt ganska rejält har jag bara en liten runda jag brukar gå när jag kommer åt datorn. Det är min egen blogg för att se de andra bloggarna som jag följer och om någon av dem har uppdaterat. Allt som oftast är det inte så. Förut var det i alla fall alltid en som hade uppdaterat, men eftersom jag jobbat upp en irritation mot denna bloggerska kunde jag inte ha bloggen kvar i min lista. Så nu är det mycket mer sporadiskt. När nu också min favorit, Becky, slutat blogga för nu så är det inte så mycket att hurra för, tyvärr.
Så har jag Facebook såklart. Ibland har jag något litet meddelande där, men oftast inte. Oftast består feeden av folk som säger "åh jag är så glad, vilka roliga nyheter" eller "vissa människor är inte ens riktiga vänner, synd att man inte inser det" eller bara helt enkelt "JAG HAR PLOCKAT SVAMP/SPRUNGIT FEMHUNDRA MIL/TRÄNAT PÅ SATS".
LR:s uppdateringar brukar intressera mig, samt en handfull vänners... men sen är det inte så många saker.
Sen har jag några bloggar som ligger utanför min lista av olika skäl. Dessa är fyra till antalet och dessa läser jag sporadiskt. Aftonbladet kan jag slänga ett getöga på, liksom Expressen och Sydsvenskan. Har jag riktigt tråkigt går jag kanske till och med in på ÖP. DN:s Ribbing-spalt går jag också in på ibland när jag kommer på det, men sen är det stopp. Det finns inget mer.
Aftonbladet har blivit så jäkla tråkigt. Expressen också. Sydsvenskan också. Folk bloggar inte. Inget händer i världen.
Jag behöver fler saker att läsa, någon rolig blogg som är bra och som inte innehåller tvåmiljoner sidor om hur man köper glittriga kläder eller botoxar sig bäst.
Sånt som jag kan läsa när J bär omkring på Knut eller när Knut sover.
Hit me.

Tack på förhand.

1 kommentar:

Johanna B sa...

Jag brukar läsa Foki's blogg (förutom din då)