lördag 13 oktober 2012

Lurigt

Lurig grej.
För ett år sedan annonserade en granne som jag också jobbar med att våra närmsta grannar skulle flytta. Alla var glada ty dessa grannar röker i hissen, ställer sopor utanför dörren och tvättar åt sig och även barnen (som är vuxna och inte bor här) om nätterna. Dessutom hälsar de aldrig.
Ingenting hände, jag höll koll i titthålet men ingenting flyttades ut eller in. Namnet kvar på dörren. Jag sa detta till min granne som har stenkoll på allt och hon skulle undersöka. Svaret blev att de skulle hyra ut i andra hand och att de nya inte blivit godkända.
Jaha, nähe. Röklukt kvar. Men någonstans i somras slutade man se dem. De enda man nu ser är dottern med man och barn. De förvarar barnvagnen utanför lägenheten trots tillsägelser så man vet att de är där. Dessutom har jag de senaste nätterna hört deras barn skrika om nätterna.
Inatt när Knut började skrika började också detta barn att skrika.
"Hör du? Tror du det var Knut som väckte?" frågade jag en halvt sovande J.
"Hoppas det. Knut for president" sa han och somnade direkt. Alternativt sov han hela tiden.

Men i alla fall: uthyrning trots allt kanske? Har de flyttat in på natten? Var har föräldrarna tagit vägen?
Borde man rapportera till MKB? Nej. Vafan vet jag? Föräldrarna kanske bara är bortresta och dottern vaktar "hus".
Barnvagnen utanför lägenheten stör mig dock. Vi och våra andra grannar skulle såklart också vilja ha den utanför lägenheten. Alla kan inte ha den så och det är inte tillåtet ur brandsäkerhetssynpunkt. Bövelen.

Nu natta. Härå.











Location:Falkenbergsgatan,Malmö,Sverige

Inga kommentarer: