onsdag 24 oktober 2012

Och så var det morgon

Klockan är 5.40. Jag är tjugo minuter in på nattens nattamning. Nattens nattamning blir dock en godmorgonamning då vi ändå ska upp om en halvtimme. Eller jag ska. Förhoppningsvis ligger Knut kvar och sover till 8 eller så. Vilket ju inte kommer att ske.
Jag hade ju sjuka problem med att få honom att ta bröstet igår. Till slut fick vi ge ersättning. Det ville han ha (allt sånt som gör att man gärna vill fortsätta att amma).
Under tiden helvetet pågick googlade jag problemet och fann de mest idiotiska råd. Visste ni att bäbisar ska sova och att, för att få dem att amma, de helst ska sova fem-sex timmar under två-fyra sovstunder.
OK! I'll get right on that!
Om jag kunde få honom att sova under dagtid så skulle jag väl för fan se till så han gjorde det. Så kul är det inte att knäppa igen blåsan eller äta lunch kl 18.

NU somnade Knut. Ingen lång amning här inte. Sheisse.

Aja. Gomorron!



Location:Falkenbergsgatan,Malmö,Sverige

Inga kommentarer: