lördag 13 oktober 2012

Ett helt oväntat rant

Jag lyssnade på TV4 imorse där Linda Skugge recenserade böcker. Mycket proffsigt.
"Män läser ju inte" hör jag plötsligt hur hon säger.
Menar hon allvar? Har hon inte kommit längre än så sen 90-talet? En mer onyanserad åsiktsmaskin hittar man inte i detta land. Det skulle vara herr Birro då.
Förstås.
Sen har hon en bok som hon bedömer bra för män, därför att den innehåller krig.
Såatte... TV4 förnekar sig inte. Namnkåta och utseendekåta. Jag såg också med förfäran hur herr Ekwall försökte vara så familjär som bara han kan misslyckas med med Hamrén. Men jag ska inte vara allt för gnällig. Jag fick ju se en intervju som hade med matchen att göra, om än 14 timmar senare. Det är mer än man kunde säga igår då sändningen bröts samtidigt som slutsignalen eftersom det var ett reklamblock på tio min som skulle visas och sen X-factor.
Viktigt sånt därnt.
Hur kan de få rättigheter när de sköter dem så jävla dåligt? Inse. Måste ni ha 15 min reklam per timme och ni är förbjudna att stoppa match för reklam, då ska ni inte köpa in fotboll. Bövelen.



Location:Ystadsgatan,Malmö,Sverige

1 kommentar:

Johanna B sa...

Hm...nu för tiden känns det som om INGEN läser.

En annan intressant sak är att när folk hör att jag inte ser på tv så gör de STORA ögon och viskar "inte alls???!!" Men ingen reagerar om någon säger att de inte läser böcker.

Jag älskar böcker, de får mig att må bra och varva ner. Tv är stressande och störande. (Inte allt men mycket)

Är rädd för hur det kommer bli om 20 år, kommer ingen läsa böcker då?:(