söndag 21 oktober 2012

Bomber och granater

När man kommer in i badrummet för att byta blöja möts man nästan alltid av en kattbajsstank. Det slår aldrig fel. Någon av dem har alltid lagt en bomb precis innan man ska stå där och greja. Det är så himla svårt att ta reda på det med Knut i famnen också och med honom på skötbordet vill jag inte göra det - han kan korva sig som ingen annan.
Så nu nyss kom jag in. Bomb såklart. Knut skriker, men jag var tvungen att byta. Selma kommer in och börjar krafsa överallt eftersom det stinker så från lådan. No shit? Yes shit. Plenty!
Så jag har en på golvet som kräver tjänster av mig, en på skötbordet som hysteriskt kräver tjänster av mig och själv drömmer jag bara om att få kissa.

För övrigt är jag rätt säker på att Knut har en tillväxtperiod, ty han vill äta mest hela hela tiden. Jag blev väldigt förvånad förut då han väntade två timmar och en kvart innan han bröt ihop. Det gjorde han dock sen med besked.

När han är i en sån här period tänker jag på hur vissa amningskollegor berättar om hur andra kvinnor kommenterar: "ska han äta nu igen, han åt ju nyss?". Skulle jag få den kommentaren skulle jag bli ganska ilsk. Jag börjar bli rätt tjenis med Knut nu och gissar ofta rätt. Det tror jag inte att ev kommentarskor gör, även om de har erfarenhet av andra barn. Nyckelordet där är "andra".

J är på vandring i Danmark men systern har hälsat på. Roligt!













Location:Ystadsgatan,Malmö,Sverige

1 kommentar:

M sa...

Ansiktsuttryckens mästare.