onsdag 31 oktober 2012

Babysimmet avklarat

Aaah. Babysim. Inte så bra som förra gången. Innan vi åkte dit tankade jag lille Knut full med ersättning. Eller full och full, men han fick ersättning.
Sen gick vi, allt var frid och fröjd, ombyte och i badet och allting sånt. Sen, med tio minuter kvar i vattnet hörde jag lite gnissel. Inte mycket alls, ingen annan reagerade. Men jag kan läsa av det där gnisslet och flög upp ur bassängen med Knut. Jag hann duscha av Knut och rulla in honom i en handduk, samt själv gå in i duschen och öppna schampoflaskan. Då kom vrålet. Vrål vrål vrål.
Jag duschade klart så snabbt jag kunde och fick sedan bära, trösta, klä på och mata liten Knut. Jag kom sist ut från omklädningsrummet men å andra sidan var jag klar då och Knut somnade, så jag kunde gå lite ärenden och har nu landat här hemma.

Den här natten har av okänd anledning varit lite jobbig. De senaste nätterna har han sovit till 5-6, vilket ju är hur jävla fint som helst. Inatt var det istället fyra och han åt inte och somnade utan höll på och sparkade på mig hur mycket som helst och verkade inte alls glad.

Jag har förresten blivit erbjuden att rätta nationella prov i år igen. När jag ska göra det vet jag inte... men jag har ju tidigare gjort det så att jag tagit en timme om dagen innan jobbet och på så sätt har det blivit klart. Jag borde ju kunna hitta en timme någonstans, om inte annat så när Knut har lagt sig.
Eller nåt.
Vi får se.

1 kommentar:

Johanna B sa...

Ja bara om du orkar med det. Du har ju viktigare jobb. ;)