fredag 26 augusti 2011

Rambla

Här kommer ytterligare ett av mina tråkiga inlägg. Men det gör inget. Jag skriver för att jag har lust. Varje gång jag inte skriver har jag inte lust (eller ont i nacken).
Men iaf.
Jag fick ett mail igår, från en person som alltså inte skrev via bloggen utan till min mail. Denna person frågade hur jag orkade skriva, när ingen kommenterade. Han/hon hade aldrig orkat göra det sa han/hon.
Nähe. Noterat.
I mitt fall är det till och med så illa att jag inte ens ser de här ikryssningsrutorna när jag sitter hemma, för jag har oftast Opera hemma och där fungerar inte dessa. Ibland när jag går in med Chrome eller på jobbet så ser jag att någon faktiskt brukar klicka i de där. Så lite respons får jag ju.
In your face!
(Jag bara ser det inte själv, men lika glad för det är jag... tror jag)

Nå. Jag klädde mig denna morgon för regn, då det sades så igårkväll. Men si så är det inte. Det skulle bli finfint väder idag och lagom till friidrottskvällen kommer det att åska och regna. Strålande. Så jag bytte från långa tights och långärmad tunika till korta tights och ett linne. Nu är jag ingen galning som har kort linne till tights, utan det är långt. Är det ok snart att ha kort linne till tights? Får man börja låtsas att ens tights är ett par byxor snart? Jag skulle behöva det för jag har inga byxor och varken tid eller råd att köpa ett par - hur gärna jag än skulle vilja.
Jag har iofs två par jeans och ett par chinos, men i ärlighetens namn kan jag inte ha dem nu i alla fall eftersom de i så fall skulle sitta ovanpå min sibirienbaddräkt.
Den där dräkten sitter kvar, om ni undrar. Jag har fem dagar och fem nätter kvar med den på och sen, SEN ska jag inte ha den mer. Fem dagar och fem nätter känns oändligt långt... så långt så långt. Tiden kommer ju att gå och jag kommer att komma förbi den dagen också, men fan. Det ska passeras en helg och nästan en hel jobbvecka.
Men nå, jag ska inte gnälla. Inte alls faktiskt. Det ska bli sol, Gomorron Sveriges programledare är numer två och sitter i mitten på soffan och J är den mest fina människa som finns på denna jord.

Inga kommentarer: