onsdag 24 augusti 2011

Att sänka kollegor

Det är faktiskt sant att orsaken till att jag inte bloggar så mycket nu är för att jag får ont i ryggen av det. Helt sjukt, men sant. Dessutom, en annan orsak, har jag en hel del att göra på jobbet just nu.
Ni minns det där jag skrev om att slipa sten och allt vad det var va? Eller ni kanske inte minns. Jag minns knappt. Jag har för mig att det handlade om det som händer nu, men det kan lika gärna ha handlat om något annat. I vilket fall som helst, vi tar en annan liten berättelse.
Tänk er en fabrik som mixtrar med tyger och kläder. Någon är grym på att tvätta, någon på att färga, någon på att klippa, någon på att sy, någon på flera av dessa saker och andra på pappersarbetet. Chefen på bygget har bestämt att alla är precis lika lämpade för alla uppgifter. Arbetskraften ska roteras. Sömmerskorna ska tvätta och pappersfolket ska klippa.
Mitt i allt detta sitter huvudsömmerskan. Hon är den som får berätta för alla tvättare och klippare att de hädanefter inte bara ska tvätta och klippa utan även sy. Tvättarna och klipparna blir inte alls glada, de har ju fullt upp. Ingen skjuter budbäraren men några skulle vilja. Budbäraren ber alla att ta upp det med chefen, samtidigt som hon försöker instruera i hur vi syr här. Mellan varje instruktion får hon höra "ska vi verkligen göra detta alltså?".Snipp snapp snut, så var partyt slut.

1 kommentar:

M sa...

Bloggar du mycket för att du får ont i ryggen av det??? Masochist?