söndag 4 januari 2015

Lite mer rapport

Det här med att ha lov... så ljuvligt det är. Det finns liksom tid att sova lur på dagen. Så man kan vara vaken till efter kl 22 och tröttheten är inte totalt förlamande redan kl 21. Plötsligt finns det lite mer tid att göra saker också, dels för att jag inte jobbar och dels för att jag inte sover. Men jag måste ju såklart vända tillbaka det här, annars kommer jag att dö av trötthet. Dessutom finns det minustid till logistik när det gäller att lämna och hämta så länge det är nära halt på vägen så man inte kan cykla. Knuts fsk ligger så pass långt härifrån att det tar löjligt lång tid att lämna och hämta. Det hade ju varit en sak om han själv kunde gå sträckan så man inte behövde tänka på att ha vagn och annat mög (cykel) för att överhuvudtaget kunna hämta/lämna, men nu är det inte så. Han har fina ben men de är små. De orkar inte promenixa så långt som det är från förskolan och jag orkar inte bära 20+ kg Knut.
Den 15:e ska han på 2,5-årskontroll - då får vi se hur mycket han väger och hur lång han är. Jag gissar på 22 kg och 102 cm. Vi får se om elva dagar.

Angående flytten som ju egentligen ska vara anledningen till att jag skriver har följande hänt.
Jag har bokat flyttgubbar och flyttstäd. Alltihopa till den 31:a, så det gäller att vi har alla lådor och allt i ordning så det bara är att hämta dem och köra snabbt som attan så städet inte får för lite tid på sig.
Jag undrar jag om städet rensar avlopp? Jag vet att de inte frostar frys (såklart) och jag vet ATT de putsar fönster och torkar av väggar, dörrar och tak förutom självklart golv. Men troligen måste vi ta hand om våra avlopp i alla fall en gång till innan vi flyttar. SOM jag hatar de där jävla avloppen. Jag fattar inte varför de blir helt igenkloggade. När jag rensar är det inget hår där, det är bara svart gegg. Det kanske är vad som blir kvar av hår när man kört sånt frätande grejs i rören några gånger.

I alla fall, något annat som slog mig var att Knut ju behöver byta BVC. Kanske behöver vi andra byta vc? Inte lika angeläget som Knuts byte eftersom vi jobbar i Malmö. Knuten kommer ju att ha hela sin verksamhet i Bara framöver.

Vi var i huset igår och hälsade på. De snart fd ägarna erbjöd oss en hel del grejer som de inte tänkte ta med. Mest hyllor och gardinstänger men även några mattor, soffa och att köpa köksmöblemanget. Vi tackade och tog emot allt utom ryschpyschgardin inne på toa. Men stängerna är ju guld värda. Det är ju typiskt en sådan sak som bara är skittråkigt att köpa och att sätta upp men en sådan sak som är helt nödvändig. J sa i bilen hem att de kunde väl funka så länge och att vi kanske skulle ångra oss sen. Jag kan inte riktigt tänka mig att jag någonsin i mitt liv kommer att befinna mig i en situation där gardinstänger är något som bryr mig. Jag kanske inte är värdig att vara husägare... men jag tänker att är det en stång, sitter den på plats: utmärkt, job done.

Nu har vi knappt tre månader kvar. Det KLIAR i mig för att börja packa, men kanske måste jag rätta mina 200 prov först på all fri tid som jag har över. Det blir också en morot att bli klar någon gång.

Klockan är tio i elva. Kanske borde man gå till sängs. Sjukt att jag inte sitter och sover. Sjukt.

Inga kommentarer: