tisdag 8 oktober 2013

Halsus jävulus

När ska jag sluta att ha så här dödsont i halsen?
Jag bryter snart ihop.
Det började i fredags. Jag kände mig lite torr och irriterad i halsen. Sen vaknade jag på lördagen och hade ganska rejält ont i halsen, köpte lite Strepsils och tänkte att det var det.
Men så gick det ju aldrig över och det onda blev jättejättejätteont. Feber tillstötte och jag var hemma från jobbet igår. Det kändes rätt ok med febern igår, men jag tog ändå tempen på kvällen och då var den förhöjd, så jag stannade hemma idag också. Jag vaknar på nätterna av att halsen gör jätteont så idag ringde jag till vc för att kolla ifall det kanske var någon typ av fluss. Inte streptokocker, bara att vänta ut. Men det är jäsiken vad ont det ska göra då och det ger sig inte. Idag dröjde det till ungefär kl 15 innan jag kunde prata hyfsat normalt... jag kan inte jobba om jag inte kan prata.
Jäkla skithals. Jäkla skitsjukdom. Vad ÄR du för någonting?
Varför går du aldrig över?
Åh!

Inga kommentarer: