fredag 7 september 2012

Mama


Några frågor kring denna ruta:


1. "5 par- och barntips"... Jag vet inte om tvåsamheten gynnas så mycket av att man delar upp allting veckovis. Vad sägs om att istället hjälpas åt?
2. Hur lång tid hemma tar det för mamman att få "häng" på hemmet? Eller kommer det med könet? Varför kan inte succéformeln vara 6-6?
3. Så om man strävar efter att vara "bästa mamman" väljer man aktiviteter för vems skull? Sin egen? Andras? Jag tänker att det kan vara ett ganska bra mål att vara bästa mamman. För Knut alltså. Inte jämfört med grannen.
4. "Det är mysigt efter tre när de andra barnen går hem"? Förlåt men va? Det kan vara mysigt hemma hos någon helt annan också men varför har man egentligen barn? Konstig strävan.
5. Inget att invända mer än... Duh?

Location:Falkenbergsgatan,Malmö,Sverige

1 kommentar:

S sa...

1. "Team" låter otäckt men jag tror på att dela upp ansvaret. Kanske inte veckovis men så att man slipper träta och stressa nära inpå när något ska göras. Och då snackar jag även par, kollektiv och andra former av samboende.
2. Ta hand om hemmet hoppas man ju att båda har det där "hänget" på. Herregud vad jag saknar källhänvisningar till succéformelns siffror.
3. Vara sig själv och perfekt så klart. Vem/vad annars?! Haha.
4. Vems barn går hem klockan tre? Inte ungarna som gick på min gamla förskola i alla fall. Men det hör nog ihop med punkt 5. Här förstår jag faktiskt lite grann för det dåliga samvetet är något många småbarnsföräldrar pratar om. Till tröst så kan jag säga att det var mysigt på förskolan både före och efter tre, fem, sju.