Han har varit helt sanslöst kinkig inatt och på morgonen. Äta äta äta.
Förhoppningsvis blir det mer normalt inatt. Ihållande sömn är bra. Vi fick lite sånt på eftermiddagen.
Jag funderar jättemycket på hur min framtid ska bli. Jag är så otroligt less på att inte få komma någonvart och trots att jag snart har varit färdig och aktiv lärare i sex år tjänar jag mindre än ett kassabiträde på ICA. Ni som inte stödjer lärarnas kamp för högre löner bör o det grövsta tänka om NU.
Min utbildning var från 2001 till 2006. Jag har jobbat som lärare sen 2006. Det var ingen lätt utbildning heller för jag gick inte ämnena på tramslärarhögskolan utan jag har år av grammatik, litteratur och historiestudier på hög nivå bakom mig (Lunds universitet, inte himla Mah). Plus mycket annat.
Jag har alltså jobbat som gymnasielärare sen min examen 2006. Dessutom har jag under hela tiden förkovrat mig och sett till att fortbilda mig.
Jag tjänar 23 000 kr i månaden.
Jag måste göra något annat.
Men vad? Introduktionskurs och översiktskurs i juridik tar mig inte så långt... Ska jag ta banklån och gå hela juristutbildningen? Jag har ju såklart fulla studielån (men bra gymnasiebetyg).
Ibland blir man så trött.
Att para sig med chefen verkar vara ett sätt att få upp lönen, men det lockar dåligt.
Bajs.
Location:Falkenbergsgatan,Malmö,Sverige
1 kommentar:
För 3 (eller 2) år sedan var medianlönen för en gymnasielärare i Falkenberg 27.275 kr i månaden. Något att reflektera över...
Skicka en kommentar