Testet är ett sk glukosbelastningstest. Enligt farbror internet fastar man i sex timmar, tar ett blodprov, dricker vatten med socker i, tar ett nytt och jämför.
Jag har fastat i tolv timmar och druckit ett glas vatten med socker i. Efter det ska jag sega hos bm i två timmar.
Jag undrar om hon trodde att någon annan tagit blodprov? Eller om de bara inte gör det här? Eller om jag om två timmar får veta att det skulle jag ha sagt att ingen gjort.
Fan vet jag. Jag fick höra att jag skulle ta ett prov och trodde att jag skulle ta lite blod och sen få äta frukost.
Tydligen inte.
Såhär ser det ut här.
1 kommentar:
Nej, man måste snällt vänta. Så är det.
Skicka en kommentar