torsdag 22 mars 2012

Natt med panik

Jag har börjat gå upp om nätterna igen för att kissa och jag har börjat bli mycket hungrigare än tidigare. Inatt när jag var uppe fick jag lite panik av mitt mående. Jag har börjat få ganska mycket ont i ryggen, inte bara muskeln utan även ryggslutet som pulserar ont. Igår satt jag och räknade sekunder, 25 sekunder mellan varje ond puls... men skit i det. Paniken bestod i att jag räknade ut att jag mår såhär nu, jag lär inte bli bättre utan istället sämre, och det är TRE OCH EN HALV MÅNAD kvar. Om det hade varit dags nu, då hade jag kunnat sagt att oo det har ju varit lite småjobbigt med svullna fötter och brusten muskel och lite tungt och lite illamående och lite svårt att sova och lite andfåddhet och lite osmidighet och om någon sa till mig nu att jag ska föda nu så hade jag varit väldigt skeptisk. Det går nog inte, hade jag sagt, jag har ju ont överallt.
Men det här onda kommer antagligen inte att gå över och det är inte dags än på bra många kg och cm. Man kan tänka att det inte hände så jättemycket de första 15 veckorna, men det var de första... de här sista veckorna lär det hända massor. Plutten väger knappt ett kg nu, han ska bli tre gånger så tung. Han är ungefär 30 cm lång, han ska bli två tredjedelar till.
Så om jag har det lite småobekvämt nu så är det ingenting mot hur det kommer att bli varje dag framöver känns det som...
Jag vet inte hur jag ska råda bot på det hela heller. Vattengymnastik?
Eller så blir det sämre? Jag är lite rädd för att göra saker för då blir det ju hela tiden värre. Går jag promenader dödar mina fötter mig, försöker jag sträcka kroppen får jag kramp, rör jag mig lite snabbare får jag sammandragningar och stora problem med andningen...
Kan vattengymnastik vara något för en sån som mig? Någon som vet?
Äh. Det var en himla massa gnäll nu.

Igår köpte vi ett skötbord av en suspekt man på en parkering. Det var bra, ty det hade kostat 1800 kr i handeln men han sålde det för 400. Visserligen utan madrass men annars tiptop. Fint det. Finfint.

De pratar om temperaturer uppåt 20 grader idag... fan så nice. Så otroligt trevligt med sommarvarmt såhär i mars. Det ska jag fokusera på.

Inga kommentarer: