Ok. Misslyckades lite med gröten denna morgon... lite för mycket gryn och lite för lite vatten. Det resulterade i en stenhård gröt där varje tugga växte i munnen så till den grad att nästan allt var på väg upp varje gång. Jävligt störigt. Bättre lycka imorgon.
Jag har upptäckt något fantastiskt. GRAVIDSTRUMPBYXOR.
Jag har ju trott att jag inte får ha sånt förrän jag har en stor mage, men nu sket jag i det eftersom magen växer på ett helt oortodoxt sätt och det leder till att jag i alla fall inte kan ha mina vanliga strumpbyxor och flera övriga kläder. Så: anpassning till läget och se på fan så otroligt skitsköna de var. De sitter överallt. Jag har strumpbyxa upp till näsan, men ingenting rullar ner när jag sitter och det är så fantastiskt skönt.
Den nedre delen av magen har ingen pardon, den är stenhård och om något hamnar fel över den tar den över allt. Jag antar att det är le kid, eller så bara extrema gaser.
Låt mig leva i tron att den är le kid.
När det gäller min sjukdom har den till största delen varit bra, men inte nu. Det verkar gå i månadscykler av någon konstig anledning. Förra månaden kring dessa datum (jul alltså) var det likvärdigt och således illa. Ganska så väldigt illa. Vi får se om februari har samma lilla gåva i sitt sköte. Jag hoppas att det vänder av sig själv och med lite hjälp från mig med vattendrickande och grötätande.
Annars får jag väl hälsa hem eller något.
Jag räknade ut imorse att det är 83 arbetsdagar kvar. Nog kan den siffran behöva justeras, när jag får lärdom av röda dagar och annat helvilt, men just nu tror jag på 83 dagar då jag måste gå upp kl 6. Det är många.
Utmärkt sammanfattning av SR
4 månader sedan
2 kommentarer:
Gravidstrumpbyxor ÄR heaven och jag är helt övertygad om att det ÄR le kid som putar. Hoppas att trötman ger med sig. Smälv har jag kanske världens snällaste barn men jag är ruggigt trött ändå.
Ändå skönt att ha semester i slutet kan jag tänka mig :-)
Skicka en kommentar