Ok. Nu har jag haft det sista med Telia att göra som jag någonsin i livet kommer att ha. Allt JÄVLA STRUL som jag har åkt på med det där företaget har fan tagit tio år av mitt liv. Det kommer att visa sig mot slutet, vänta och se ni bara.
Nu ringer jag, för att säga upp bredbandet och möts av något helt fantastiskt.
Historien är denna:
Jag ringde för en månad sedan och sa upp telefon och tv. Försäljaren tyckte att det var bättre att jag behöll telefon i alla fall, för då skulle mitt bredband kosta tio kronor mindre i månaden.
”Jaha, men förbinder jag mig till något då?”
”Nej nej” försäkrade långhuvet på andra sidan tråden. Ingenting förband jag mig till. Så jag sa ja till att bara säga upp tv:n men sen gnagde det. Så jag ringde igen ungefär en timme senare, bara för att försäkra mig om att det verkligen hade blivit uppsagt och att jag inte hade förbundit mig till ett skit.
”Nej nej, det ligger ingen bindningstid på dig, absolut inte” försäkrade det nya långhuvudet som jag nu pratade med. Jamen fint. Fint.
Så ringer jag idag, för att säga upp mitt bredband eftersom den nya lägenheten har någon annan leverantör i väggen. DÖM OM MIN JÄVLA FÖRVÅNING när jag får höra att jag är bunden 2011 ut.
Urilskan som kom ur mig då... Jag sa faktiskt att jag blev riktigt riktigt förbannad. Jag uttryckte min ilska genom att artikulera den. Sen bad jag honom att lyssna väldigt noga när jag berättade hur det hela hade gått till.
Så jag berättade hela skiten, han ursäktade sig, kopplade bort mig, tittade i sina papper och såg att det hade skrivits en anteckning om att jag ville säga upp tv och telefoni.
”Konstigt att de har bundit istället för att säga upp ditt abbonnemang”
”JA DET KAN MAN SÄGA” sa jag, rätt så irriterat.
Han ursäktade sig igen, gick och kollade upp det hela och kom tillbaka och bad så mycket om ursäkt. Sen lovade han att jag skulle ha skiten uppsagt som vi sagt. Det tyckte jag var bra och mumlade fram något om ett begynnande magsår och Telia.
Sen sa han ”Fint, då är det uppsagt från den 15 januari”
”Vilket?” frågade jag.
”Alltihopa” replikerade han, glatt.
”Nej nej nej, jag ringde för en månad sedan av en anledning och det var inte för att jag ville ha det uppsagt med FYRA MÅNADERS UPPSÄGNINGSTID.”
Han ursäktade sig, försvann, kom tillbaka och lovade att telefon och tv skulle vara uppsagt från den 15 december och bredband från den 15 januari. Inte fullt tre månader alltså på bredband... kanske är jag märkt med stora röda bokstäver ”besvärlig kund” men det må vara hänt.
Telia är ett jävligt besvärligt företag, för att uttrycka sig milt.
Jag ska aldrig, aldrig, aldrig någonsin igen ha med dem att göra. Aldrig någonsin. Näver. Aldrig. Nej.
Hitta din Elektriker i Söderort – Tips och Råd
1 månad sedan
2 kommentarer:
Men fy f*n! :S Vilket snabla gorm!!!
Huga! Har ni inte bredbandsbolaget där nere? De är bättre. Fast och andra sidan så är nog de flesta bättre än telia.
Hej!
Mitt namn är Christian Jensen och jag jobbar på Telia Kundservice.
Jag vill först och främst beklaga för det som hänt, när jag läser dina inlägg låter det som att du inte har den bästa erfarenheten av att kontakta oss. Nu ska du bevisligen lämna oss, men om det är något jag kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta oss via länken nedan.
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515
Med vänlig hälsning
Christian Jensen, Telia Kundservice
Skicka en kommentar