Jag har försökt få tag på Telia men det gick så illa att jag var tvungen att skriva en liten logg för allt som hände. Nu ska jag gå ifrån min jobbdator och publicerar därför denna logg på bloggen, så att jag har den sen:
Jag ringer först för att berätta att min telefon verkar vara kapad. Jag pratar med den elektroniska "rösten" och förklarar att jag vill prata om telefoni och support. Jag kommer efter en tids telefonkö fram till någon som jag berättar dels 1. Att jag undrar om gruppen som har tillsatts kommer att kontakta mig och 2. Att jag har fått veta att någon ringer från mitt nummer. Personen jag pratar med kopplar mig till en kollega, jag kopplas bort efter en tids telefonkö.
Jag ringer igen och vill förklara samma ärende. Jag ber att få prata om telefoni och support och kommer fram till en kille efter en tids telefonkö. Jag förklarar samma ärende återigen och han kopplar mig till en kollega. Jag protesterar och säger att sist jag blev kopplad så blev jag bortkopplad, han lovar att det ska gå bra och det gör det.
Jag kommer fram till en kvinna som tittar efter vad den där gruppen ska göra. Hon säger att det står att de ska kontakta mig efter att jag har fått min nästa router. Jag frågar om den här personen som ringer från mitt nummer och då menar hon att hon inte kan svara på det. Hon säger att det ska vara supporten. Jag börjar bli ganska gnällig och påpekar att det var just därifrån jag blivit skickad och att jag börjar bli riktigt riktigt less på telia. Hon försvarar sig med att hon verkligen inte kan kolla därifrån hon sitter och jag frågar varför personen på supporten inte kunde kolla upp detta åt mig när jag var där. Det visste hon inte.
Jag hamnar i en telefonkö, återigen.
När det har gått tjugo minuter så kopplas jag bort, igen.
Din Checklista för Flyttstäd i Linköping
3 månader sedan
2 kommentarer:
Det är ju bara helt SANSLÖST!
Support=slösa pengar.
Skicka en kommentar