En gång om dagen (ibland till och med fler) ringer det till mig från 0850112034. Spännande, ett Stockholmsnummer, man man tänka. Men det är inte spännande. Inte på något sätt.
Så länge jag kan minnas har jag mer eller mindre brottats med Comhem. Ofta har det varit så att Comhem varit det bästa för att det varit det enda alternativet till internet eller tv. Tiden går, tekniken utvecklas och nu kunde Telia erbjuda mig allt det som Comhem nästan skaffat sig monopol på genom sitt tredje hål i väggen. Glad i hågen har jag alltså bytt och ännu gladare i samma håg har jag också sagt upp alla abonnemang med Comhem så fort jag har kunnat.
Men si, det slutar inte där. Det verkar aldrig sluta. Nu ringer de nämligen för att fråga varför jag har sagt upp mina abonnemang. De ringer för att berätta att jag bor i ett Comhem-hus. Detta hade de inte fått lov att göra om det inte var så att jag är en f.d. kund hos dem eftersom jag också Nixat up så mycket jag bara kunnat. Alltså VET jag att jag är ansluten till Comhem eftersom jag haft affärer med dem tidigare. Det faktum att jag har sagt upp skiten borde ju dock sända några signaler någonstans åt Comhem-håll om att jag inte är den bästa kandidaten till att vara kund.
Varje dag ringer det.
Varje dag förklarar jag varför jag har sagt upp skiten.
Varje dag tackar de snabbt för sig eftersom mina anledningar är odiskutabla.
Nästa dag ringer de igen - för att berätta att jag bor i ett Comhem-hus.
Dear God!
Vad ska jag säga nästa gång? Förslag?
Optimera din smådelstvätt
1 månad sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar